NYT writer says AIPAC, Jewish groups using 'power and influence' to stop US from being tough on Israel

The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) and U.S.-based Jewish groups have done the "bidding" of Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and used their "power and influence" to stop successive administrations from adopting tougher policies toward Israel, according to New York Times columnist Tom Friedman.
"The people I'm most angry with and have written about is [sic] AIPAC and the American Jewish organizations who have done Bibi's bidding over the years," Friedman said in an online discussion last month with fellow writer Peter Beinart, using Netanyahu's popular nickname.
Friedman's comments came in response to a question from Beinart, who claimed Netanyahu is a "racist" who doesn't believe "Palestinians are really human."
Beinart then argued the Biden administration has talked about human right but done nothing to stop Israel from practicing "apartheid," before asking Friedman about what he described as the administration's lack of holding Israel accountable.
US AND ISRAEL LAUNCH LARGE SCALE MILITARY DRILL IN REGIONAL SHOW OF FORCEApartheid is a governing system of racial segregation and discrimination.
In Israel, the world's lone Jewish state, Arabs comprise about 21% of the population, serve in the Israeli government, and have the same legal rights as other Israeli citizens.
In the Palestinian territories, it's illegal to sell land to Jews or Israelis, with punishments ranging from hard labor to prison to execution.
She then praised a Democratic activist while retweeting a thread in which he said AIPAC's lobbying is "about the Benjamins."
Friedman, AIPAC, and the American Jewish Committee did not respond to Fox News Digital's requests for comment.
Friedman's comments weren't the first time that the New York Times has appeared critical of Israel and Netanyahu.
When the criticism didn't stop, the paper's opinion section issued an apology and acknowledged that the cartoon was antisemitic.
The Times explained that a "single editor working without adequate oversight" downloaded the cartoon and decided to run it.
Source